Een veld vol vergeet-mij-nietjes - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Jorine Roelofs - WaarBenJij.nu Een veld vol vergeet-mij-nietjes - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Jorine Roelofs - WaarBenJij.nu

Een veld vol vergeet-mij-nietjes

Door: Jorine

Blijf op de hoogte en volg Jorine

09 September 2014 | Nederland, Arnhem

Waar het jaren geleden begon als een item op m’n bucket list, gaat het er nu gewoon echt van komen:
- Ontwikkelingswerk doen in een 3e wereld land -
Maanden van voorbereiding zijn achter de rug. De meiden die ik een halfjaar geleden heb leren kennen, worden nu mijn reisgenoten en het contact voelt goed. De minor International Sustainable Development Cooperation is begonnen!
Veel werd me gevraagd of ik er zin in heb, maar ik had vooral stress.
Angst voor het onbekende, niet wetend wat ik moet verwachten en onzekerheid of ik klaar ben voor de confrontatie met mezelf die er gaat komen.
Dit gaat het spannendste zijn wat ik ooit heb gedaan en ik heb er hard voor gewerkt om dit te realiseren.
Na een fantastisch lief verrassingsafscheidsfeestje, heel veel warme knuffels en ontelbaar zoute tranen is het nu tijd.
Tijd om mee te gaan in het avontuur wat me te wachten staat.
Het onbekende te proeven, te voelen en te omarmen.
Mezelf onder te dopen in een andere cultuur, met andere gewoontes, andere humor en een andere mentaliteit.

Ik ga jullie missen.
De grove humor van mijn maatjes, de nachten vol avonturen, de knuffels van mijn familie, de fijnheid met die ene lieve meneer, de eeuwige steun van m’n beste vriendjes. Alles.
Hier zal ik jullie op de hoogte houden van mijn leventje in Kisumu.
Doen jullie dat dan ook over het leventje hier in Nederland?

Nu is het tijd om te gaan.
Het avontuur wacht. Mijn avontuur.
De tijd is daar om mijn stress om te zetten in zin. Ik ben er klaar voor!

Een luchtkus, een knipoog en een veld vol vergeet-mij-nietjes

  • 09 September 2014 - 11:52

    Tomaat:

    Heel veel succes en plezier lieve paprika!

    Je zult jezelf versteld doen staan over waartoe in staat bent. Je gaat kont schoppen en de wereld weer een beetje mooier maken daar. Beginnende met je vrolijke glimlach :-) Ik ga je volgen!

    Dikke veganistische groente knuffel en een zachtje klets drelligebtomaat op je wang.
    Xxxx

  • 09 September 2014 - 14:26

    Het Andere Zusje:

    Ja moppie, ook ik ga je volgen

  • 10 September 2014 - 00:02

    Papa:

    Lieve meid,
    Ik hoop dat je een goede reis hebt. Volgens mij ben je, nu ik dit schrijf, halverwege naar Dubai.
    Heel veel plezier en natuurlijk ook succes met het werk bij KUAP-Pandipieri. We gaan je volgen.
    Kus.

  • 10 September 2014 - 01:18

    Mamma:

    Lieve schat,
    Ik hoop dat je heel veel lacht en dat je de verhalen hierover met ons zult delen. Ik mis je nu al een beetje. Wel kijk ik uit naar jouw verslagen over al je ervaringen, want volgen doe ik je natuurlijk.
    Veel groetjes voor allemaal en een dikke knuffel van mij.

  • 10 September 2014 - 11:45

    Marilon:

    Hi sis,

    Superveel plezier daaro en ik ga zeker al je verhalen lezen :D

    Dikke knuffel!!!

  • 10 September 2014 - 22:48

    Ada Van Wingerde:

    Jorine, heel veel geluk en succes!
    We gaan je volgen! Eén bloemetje uit je veld met vergeet-mij-nietjes heb ik geplukt. Ik ga jou niet vergeten, maar volgen ik je reisverslag. Maak er iets moois van!
    Liefs, mede namens Leo, Ada

  • 11 September 2014 - 11:28

    Mamma:

    Hallo lieve schat,
    Even een aantal weetjes van hier, voor als je weer gelegenheid hebt om te lezen.
    De moeder van Rene is woensdag overleden na een lang ziekbed. Ze was 89 jaar.
    Fruttel wilde niet uit de ren en heeft je vader gebeten. Hij leeft nog.
    Verder doet Loekie het bijzonder goed zonder Doesjka. Buiten verwachting. Af en toe staat ze wel onderaan de trap te wachten, maar verder merk ik er niet zoveel aan. Pappa zegt wel dat ze bij het wandelen dichter bij hem loopt dan eerst.
    Tot gauw, hopelijk vind je ergens een plekje met internet, zodat we op de hoogte gehouden worden van jouw avonturen.
    Dikke kus en knuffel en groetjes aan de andere meisjes.
    Dag Miep!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jorine

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 410
Totaal aantal bezoekers 5925

Voorgaande reizen:

09 September 2014 - 27 December 2014

Missie Minor

Landen bezocht: